پروسه جدید اخذ تأیید تحصیلی

قابل توجه عزیزانی که ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را با تأییدات دادگستری و خارجه احتیاج دارند: همانطور که قبلا توضیح داده بودیم، ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با تأییدات دادگستری و خارجه نیاز به تأیید تحصیلی از سوی آموزش و پرورش داشت که سابق بر این توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می گرفت. اما از این پس جهت اخذ تأیید تحصیلی می بایست به سایت https://emt.medu.ir مراجعه نموده و هنگامی که گزینه ی استعلام گیرنده را مشاهده نمودید گزینه ی دفتر ترجمه ی رسمی را انتخاب کنید. این قسمت مهم ترین بخش می باشد. چرا که اگر گزینه ی اشتباه را بزنید وارد مراحل متفاوتی می شود. سپس قدم به قدم مراحل دیگر (یعنی آپلود اسکن مدارک، واریز آنلاین پول و … ) را انجام می دهید. در نهایت به دو شیوه می توانید تأیید تحصیلی تان را دریافت کنید:

روش های دریافت تأیید تحصیلی :

۱- انتخاب به صورت دریافت فابل تأییدیه در فرمت pdf ۲- انتخاب به صورت اخذ مهر از سوی آموزش و پرورش (برای عزیزان ساکن تهران پس از دریافت پیامک از سوی سیستم به شماره موبایل شخصی تان مدارک را به آدرس میدان فلسطین ، خیابان فلسطین شمالی برده و پشت مدرک تان را مهر تأیید خواهند زد.)

تفاوت روش های دریافت تأیید تحصیلی :

تفاوت روش اول با روش دوم در این است که در روش دوم چون مهر وزارت  آموزش و پرورش پشت مدرک تان خورده است ، شما برای همیشه این تأییدیه را خواهید داشت اما در روش اول ممکن است اگر بعدها مجددا به ترجمه احتیاج داشته باشید ناچار به اخذ مجدد تأیید تحصیلی و تکرار این روند باشید.

تغییر در روش اخذ تایید تحصیلی

قابل توجه عزیزانی که ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را با تاییدات دادگستری و خارجه احتیاج دارند:

رویه جدید در تایید تحصیلی

تایید تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی:

ابتدا وارد سایت https://emt.medu.ir  شده سپس فیلدهای درخواستی را پر کنید. در این پروسه توجه داشته باشید کد آموزشگاه را باید داشته باشید که روی ریز نمراتتان درج شده است. اگر پیش دانشگاهی گذرانده اید نظام سالی واحدی هستید اگر بدون پیش دانشگاهی یعنی دوره چهار ساله هستید نظام ترمی واحدی میباشید.

دقت کنید برای دیپلم به صورت مجزا و پیش دانشگاهی مجزا درخواست بدهید. به عبارتی در خاتمه کار ۲عدد کد پیگیری به شما پیامک خواهد شد.

در حال حاضر با توجه به اختلال در سامانه سنام جهت اخذ تاییدات دیپلم و پیش دانشگاهی وارد سایت تایید تحصیلی شده- کد پیگیری را وارد کرده و گزینه ویرایش استعلام گیرنده را بزنید.

بعد قسمت استعلام گیرنده را ویرایش کرده و شرکت های خصوصی را انتخاب کنید.

سپس اسم شرکت: دفتر ترجمه رسمی ۱۲۱۹ اوج 

کد ثبت شرکت یک عدد فرضی مثلا ۱۱ تا ۱ یا صفر

حالا به سایت https://kemt.medu.ir/ مراجعه کرده و گزینه استعلام مدرک تحصیلی برای شرکت ها را انتخاب کنید و فیلدهای لازم را پر کرده تا گزینه چاپ تایید تحصیلی را ببینید بعد تایید تحصیلی را به صورت pdf یا jpeg سیو کنید و به ایمیل دارالترجمه ارسال نمایید.

——————————————————————————————————–

تایید تحصیلی برای مدارک غیر از دانشگاه آزاد:

برای مدارک دانشگاهی از سایت سجاد گزینه درخواست تایید تحصیلی جهت ترجمه را زده سپس مدارک درخواستی را آپلود نموده و فیلدهای لازم را پر کنید تا در نهایت کد پیگیری را دریافت نمایید. پس از ۴۸ ساعت تایید تحصیلی شما صادر میگردد. شما می بایست پی دی اف تایید تحصیلی تان را به ایمیل دارالترجمه ارسال نمایید. توجه کنید کد پیگیری را ارسال نکنید باید تایید تحصیلی را از طریق کد پیگیری دریافت نموده و خود تایید تحصیلی صادر شده را ارسال کنید.

————————————————————————————————–

تایید تحصیلی دانشگاه آزاد:

جهت اخذ تایید تحصیلی دانشگاه آزاد به سایت estelam.iau.ir مراجعه کنید. گزینه فراموشی رمز عبور را بزنید تا رمز ورود برای شما ارسال گردد و وارد درگاه تایید تحصیلی شده و ان را سیو کنید. توجه داشته باشید اگر کد دریافت نکردید بدین معنی است که شماره شما از زمان ثبت نام تان تغییر کرده یا در سازمان مرکزی به اشتباه وارد شده است. بنابراین باید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و شماره فعلی تان را ثبت کنید تا بتوانید رمز عبور بگیرید.

آدرس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد:

انتهای اشرفی اصفهانی، به سمت حصارک، واحد علوم تحقیقات

——————————————————————————————————–

در مورد تایید وزارت خارجه علاوه بر تایید تحصیلی های فوق می بایست برای تمام مدارک تحصیلی و هویتی آپوستیل بگیرید. برای این کار باید به سایت میخک مراجعه کنید و در قسمت اپوستیل ثبت نام کرده و به نام هر شخصی که صاحب مدرک است اپوستیل مخصوص خودش را بگیرید اگر صاحب مدرک خانم x است اقای y نمیتواند به اسم خودش برای ایشان آپوستیل بگیرد پس هر مدرک آپوستیل به نام خود صاحب مدرک.

دقت کنید که فقط مدارک هویتی و تحصیلی نیاز به اپوستیل دارند پس مدارک شغلی یا مالی و ملکی به آپوستیل نیاز ندارند

—————————————————————————————————-

چنانچه گواهی اشتغال به کار نیاز به تایید دادگستری و خارجه دارد اسم کشور یا سفارت المان باید یا هر کشور مقصد دیگری باید حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *